2011-08-18

tell me what's wrong with my brain

det bästa jag vet är när man av en slump råkar komma över en fantastisk bok, råkar zappa in en fin film eller när man för första gången hör en bra låt. tidigare i sommar tyckte någon att jag skulle lyssna på cults låt you know what i mean. ungefär två månader senare kan jag fortfarande inte sluta lyssna på den. den har hållt mig sällskap på nattbussar, på perrongen i väntan på morgonens första tunnelbana och i min ensamhet när alla andra har varit på jobbet eller utomlands. egentligen är det orättvist mot all annan musik när man upptäcker ett band som cults. alla andra blir liksom så mycket sämre i jämförelse. som när man jämför alla nya människor man träffar med den senaste man verkligen ville träffa. ja, ungefär så. att bandmedlemmarna brian och madeline är så förbaskat jäkla söta gör ju inte saken sämre, heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar