2011-08-10

dog days

idag tipsade jesper mig om ett band: crystal antlers. när deras första ep kom för några år sen lyssnade jag på den, men minns knappt vad jag tyckte om låtarna. helt okej, tror jag. men så ikväll! debutalbumet, two-way mirror, bra grejer! som ett poppigt och mer kontrollerat kayo dot. kanske världshistoriens sämsta koppling/jämförelse, men ändå. sångaren får mig att tänka på toby driver. poppigt men samtidigt opoppigt och otroligt skräpigt. det där oslipade soundet som får mig att kissa på mig. bästa på-väg-till-förfesten-musik, snyggmusik über alles.

dagens sämsting: supershuttles reklam på spotify. vad är grejen med att svenskar låtsas bryta som amerikaner i svensk reklam? för att verkligen förstå hur mycket det där irriterar mig så kan jag berätta att jag tappade bort min mobil idag. det är liksom sämt, men blev ändå inte dagens sämsting. såatte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar