2011-08-13

har bott i stockholm i många år nu och har alltid känt mig trygg. relativt trygg, åtminstone. har aldrig känt att jag har befunnit mig i någon direkt farozon. men så igår hände det som kanske händer de flesta i den här staden: jag fick spö. på tunnelbanan. jag var inte uppmärksam och hamnade framför ett galet berusat och ja, galet par. vad som egentligen hände är jag inte helt säker på, faktiskt. jag råkade väl slänga en blick åt deras håll, av ren nyfikenhet. jag hade min musik på högsta musik men kunde ändå höra deras skrik och gräl. av någon anledning fick tjejen för sig att jag kollade in hennes pojkvän och gav mig en riktig höger. den träffade näsan, och mer än smärtsamt var det chockerande. helt plötsligt satt jag där med en svidande näsa och blodiga handflator. jättestort tack till de fina tjejerna som lyckades få mig därifrån, vet inte vad som hade hänt om det inte hade varit för tjejerna bredvid oss i vagnen. ni kommer förmodligen aldrig aldrig läsa det här, men tack tack tack! väl i vällingby hoppade jag in i en taxi med en taxichaufför som ville köra mig till sjukhus men som till slut insåg att jag mådde helt okej och körde hem mig. idag är jag öm och lite svullen men det verkar bara ha varit blodkärl som tog stryk av smällen, inget allvarligare än så. och därav allt blod. jag mår bra nu, men är fortfarande chockad över att det verkligen finns människor som beter sig på det sättet. som tar sig friheter och gör andra illa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar