2011-10-27

the scent of 80's must never fade

Jag älskar 80-talsmusik. 80-talet var en på alla sätt fantastisk era, inte minst musikaliskt. Innan musiken digitaliserades, en tid då det fortfarande var blandband och bergsprängare som gällde. Så många fantastiska artister och band föddes under det årtiondet, och utspridda över genrer var de också. Ingen kan väl till exempel glömma Madonna, Run DMC, Metallica, The Smiths, Sade och Depeche Mode?

Om man ändå varit 20 då. Vilka grymma dansgolv de måste haft! Jag är egentligen inte mycket för att klubba, även om jag älskar att dansa - men snackar vi om 80-tal är frågan en helt annan. Utlovas det 80-tal på dansgolvet kan man inte med hjärtat på rätt ställe neka sina kompisar när de vill dra med en på en utekväll.

Därför kan ni ana att jag blev glad när jag upptäckte Kids of 88, som gör urläcker new wave med 80-talsvibbar. De bildades 2008 av nyzeeländska Jordan Arts och Sam McCarthy och är just nu på väg uppåt i USA. Lita på att vi i framtiden också kommer se mer av dem här i Sverige - "Just a Little Bit" och "Feed the Birds" är två låtar jag vill höra på dansgolvet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar