2011-12-14

sepalcure








































För några år sen var jag rätt insnöad på elektronisk musik av alla slag, men främst electropopen som föddes i skuggan av storheter som Busy P. Den manin har till stor del upphört men trots det har jag verkligen sett fram emot New York-duon Sepalcures självbetitlade skivsläpp. Det inledande spåret Me påminner mig emellanåt om sömnlösa nätter framför MTV och teman som "Electro Kitsch" och "European Road Trip". Det är väldigt svårt, om inte omöjligt, att beskriva Sepalcure och deras musik. I ena stunden hoppar jag upp och ner till de studsiga beatsen för att i nästa ägna mig åt stillsam soffliggarfilosofi. Det jag däremot kan säga är att Sepalcure är ett helt unikt projekt; istället för att rida på den framgångsrika electrovågen som sveper över både Europa och USA just nu går de sin egen (och något osäkra) väg. Modigt! 

Favoritspår: Carrot Man, Me, Breezin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar